HJERTELIG VELKOMMEN TIL NYT TRÆNERTEAM FOR KHKS HERREHOLD

Trænerudvalget er meget glade for at kunne fortælle at Rene Pfeiffer er ansat som træner for herreholdet sammen med Anders Sølling i rollen som hjælpetræner/holdleder!

Vi glæder os meget til samarbejdet og håber at alle KHKS´ere vil tage rigtig godt imod Rene og Anders!

Samtidig vil vi gerne sende en kæmpe tak til Dennis Giovanni Valente for hans store indsats som træner den forrige sæson!

Bagom det nye trænerteam:

RENE PFEIFFER:

Rent privat:

Rene bor i Roskilde og har 2 voksne sønner. Rene kommer fra et trænerjob for Himmelevs herrehold. Herudover har Rene også været træner i Tune og Hvidovre igennem de sidste 10 år.

Egen håndboldkarriere som spiller?

Jeg har spillet i Trelleborg, Hvidovre, Tune, Sankt Annæ og Himmelev - divisionsplan.

Kendte du KHKS i forvejen – hvorfra?

Jeg har deltaget en del år i KHIF-cup Stævnet og så har min ældste søn spillet en del kampe mod KHKS i sin tid.

Hvorfor sagde du ja til et trænerjob i KHKS?:

Jeg synes at der er udlagt en god plan for klubben og kan se mig selv i de planer. Jeg vil rigtig gerne være med til at styrke det håndboldfaglige i klubben og forventer at være gæstetræner på Spillerakademiet.

Jeg har en elitetræner-uddannelse og endvidere en del erfaring som træner for både ungdomshold, herre- og damehold, også på divisionsniveau.

Hvad glæder du dig mest til i det nye trænerjob?

Jeg glæder mig bare til at komme i gang og lære spillerne at kende.

Hvordan er din trænerstil og hvad er vigtigst for dig for at skabe et godt herrehold?

Udvikling er rigtig vigtig for mig. Der skal være en sammenhæng mellem det vi træner, så det udvikler spillerne.

Hvad kendetegner en god klub for dig?

KHKS Håndbold virker på mig som en rigtig god klub, der gerne vil udvikle sig og tage nye initiativer. Det kan jeg godt lide.

Hvad er din vision og ambition for herreholdet i KHKS?

Der skal laves en forventningsafstemning med spillerne. Det er vigtigt at alle ved hvad der forventes af dem. Så sammen med spillerrepræsentanten skal jeg lægge en årsplan og målsætning for de næste 2 år.

Allerførst skal vi dog skal starte op med at lære hinanden at kende. Der vil derfor være en del sociale aktiviteter hvor det går ud på at lære hinanden at kende. Jeg har den indstilling at hvis vi kender hinanden så er det nemmere at tage imod ros og ris.

ANDERS SØLLING – hjælpetræner/holdleder:

Rene og Anders kender hinanden rigtig godt og er vant til at arbejde sammen. Anders kender også KHKS som klub og nogle af spillerne i forvejen. Anders er en rigtig ildsjæl, som også har en del erfaringer fra fodboldens verden. Han er stadigvæk med i Roskilde fodbold, så det bliver spændende at høre om de erfaringer – der er helt sikkert nogle gode input, som vi kan lære af.

På billedet ses formand Jette Brøndsted, Anders Sølling, Rene Pfeiffer, spillerrepræsentant Mads Christensen og trænerudvalgsformand Heinrich Papke

Medlemslogin